NYHETER & TRENDER

Megazone Ulsrud väljer specialanpassat bokningssystem

ProCommercas webbbaserade bokningssystem hjälper norska Megazone Ulsrud att optimera sin verksamhet alla dagar i veckan. Systemet lanserades under april månad och är redan uppskattat bland anställda och kunder. Eller som en av medarbetarna på Megazone säger:...

läs mer

Bokningssystem förenklar vardagen hos Hop N Pop

ProCommercas webbbaserade bokningssystem hjälper Hop N Pop Trampoline Park att förenkla sina säljprocesser och få bättre verksamhetskontroll. Parken på Överby i Trollhättan är hela 2700 m2 stor och fylld med tyngdlös action. Här kan både barn och vuxna utmana sig...

läs mer

Digital säljare till Bil & MC

I Staffanstorp mellan Lund och Malmö ligger Bil & MC som köper och säljer begagnade bilar och motorcyklar i alla modeller och har egen verkstad. ProCommerca har utvecklat och levererat en informationskiosk till Bil & MC som fungerar både som en extra säljare i...

läs mer

Bokningssystem till Europas största nöjescenter

Exploria är Europas största nöjescenter och Sveriges största lekland. Exploria hade premiäröppning i juli och erbjuder 20 000 kvm fyllt med nöjen för alla åldrar. Bland annat finns lekland med 3 olika temavärldar. Dessutom Trafikskola, Brandskola och Dinosaurieland....

läs mer

Bokningssystem till Fångarna på fortet

ProCommerca levererar bokningssystem till Fångarna på fortet i Oslo. Fångarna på fortet är ett aktivitetscenter för alla åldrar. Fångarna på fortet är ett underhållningskoncept som först etablerat sig i Sverige och finns i flera städer. Nu har Norges första Fångarna...

läs mer

Webbpartner till Hovdala International Horse Trials

Hovdala International Horse Trials siktar på att bli Europas ledande hästsportevent. ProCommerca är webbpartner och har producerat hemsidan www.hovdalahorsetrials.com där reklambyrån Konovalenko stått för designen. Sidan kommer att byggas på med ytterligare funktioner...

läs mer

Bokningssystem till Nordens största aktivitetscenter

Megafun Factory i Oslo är Nordens största inomhus aktivitetscenter. På sina 5000 kvadratmeter finns aktiviteter som lekland, laserdome, laser maze, vindtunnel, 6D bio och flera kalas och konferensrum. Megafun Factory öppnade i januari 2016. ProCommerca har tillsammans...

läs mer

E-handeln ökade med 19 procent under 2015

Handelns digitalisering sker i snabb takt och försäljningen på internet växer så det knakar. Under 2015 växte detaljhandelns internetförsäljning med 19 procent och omsatte 50 miljarder kronor. E-handeln utgör nu 6,9 procent av den totala detaljhandeln i Sverige....

läs mer

Skyrup Country Club, ny e-handels kund

Vi är glada att presentera Skyrup Country Club som ny kund. Skyrup Country Club ligger utanför Hässleholm i nordöstra Skåne och är en professionell tävlings- och träningsanläggning för hästar och ryttare. Skyrup Country Club leder Sveriges utveckling av Jump Camps för...

läs mer

Pensionsspararna väljer ProCommerca

När Pensionsspararna skulle ha ny hemsida gick uppdraget till ProCommerca. Pensionsspararna är Sveriges första cash back bolag vilket innebär att de ger tillbaka årlig pensionsåterbäring till sina kunder. Pensionsspararna är ett varumärke under Pensumkoncernen som har...

läs mer

Webbsida och instruktionsfilm till larm app

Procommerca har bistått Hivema AB i strategiarbete och med digitala marknadsaktiviteter för appen OkiDoki Alarm. OkiDoki Alarm är en app utvecklad främst för att ge dina nära trygghet i vetskapen om att de blir larmade även i en situation då omständigheterna är sådana...

läs mer

Snickeri fokuserar på webben

ProCommerca har hjälpt oss framgångsrikt att få en röd linje genom vår kommunikation där hemsidan, samt sociala medier är i centrum. säger Jonas Dahlberg, VD, Mamut Möbler & Inredningar Sweden AB Mamut Möbler & Inredningar är ett modernt finsnickeri företag...

läs mer

Facebook lanserar app för att hantera annonser

Facebook har lanserat en mobilapplikation som hjälper företagets nu över 2 miljoner aktiva annonsörer att hantera sina annonser från sin smartphone. Appen, som heter Facebook Ads Manager är initialt tillgänglig på iOS, och låter sina användare att skapa och redigera...

läs mer

Engagera dina kunderna med Google Business View

Låt dina kunder ta en virtuell rundtur i företaget. Med Google Business View kan du engagera dina kunder och låta dem uppleva atmosfären i dit företag. Dessutom blir den virtuella rundturen automatiskt synlig på Google Maps och Google+. Läs mer om Business View här....

läs mer

LinkedIn lanserar ny tjänst för B2B annonsering

LinkedIn lanserar en ny tjänst för sina annonsörer – LinkedIn Lead Accelerator. Med den nya tjänsten ska det bli enklare att nå rätt målgrupp. En nyhet är att annonserna kan spridas utanför LinkedIns egen plattform, t.ex. på sociala medier och andra annonsytor.  Genom...

läs mer

E-handeln omsatte 42,9 miljarder kr i Sverige 2014

Sammanfattning från E-barometern 2014 årsrapport. • Den svenska detaljhandelns försäljning över internet ökade med 16 procent under 2014. Det innebär att e-handeln med varor i Sverige omsatte 42,9 miljarder kronor 2014 och stod därmed för 6,4 procent av den totala...

läs mer